כתיבה שיווקית מהסוג ה"מסורתי", זה שנכון גם היום בכתיבה שיווקית מקצועית, לוקחת בחשבון את קהל היעד והשפה המתאימה לו. היא פורשת בקיצור מירבי את יתרונותיו הייחודיים של המוצר/שירות/מותג שנועדה לשווק, ביחס למתחריו.
הכתיבה השיווקית של עידן האינטרנט לעתים לא עונה על אף אחד מכללי הכתיבה השיווקית המסורתית. לפעמים נדמה שכל מה שחשוב בתוכן שיווקי לאינטרנט הוא דבר אחד בלבד - התאמה למנועי חיפוש, קרי שימוש במילות מפתח המשמשות את רוב הגולשים המחפשים את המוצר/שירות המשווק.
מילות מפתח זה לא מספיק
כל הרשת מוצפת במאמרים בלתי קריאים בעליל, שעושים את עבודתם השיווקית רק בשל התאמתם לנוסחה הסודית של גוגל - בתוך גבב של שטויות נאתר את מילות המפתח, המגנטים שמשכו אותנו ממנוע החיפוש להיחשף אל התוכן.
מאמרים מסוג זה מושכים את הגולש ומייד דוחים אותו, כי הוא לא אוהב תכסיסים זולים. אם חיפש מוצר או שירות והגיע לעמוד רשת מסוים בשל כך, הוא ירצה למצוא שם ערך מוסף, מעבר למילות המפתח החוזרות על עצמן פעמים רבות לאורך הטקסט. הוא ירצה לקבל מידע תמציתי ואמין על אודות השירות/מוצר שאתה מספק, כדי להחליט אם להיעזר בהם או להמשיך הלאה בתהליך החיפוש.
השילוב המתחשב
ממני אליכם, המלצה חמה של גולשת שהיא גם בעלת ניסיון רב בכתיבה שיווקית לאינטרנט ולדפוס - כדאי לכתוב לאינטרנט באופן המשלב בין כל כללי הכתיבה השיווקית ובין מכוונות מקסימלית למנועי החיפוש.
רק בדרך זו תענו גם על הצרכים שלכם, להיות בולטים ככל האפשר במנועי החיפוש, וגם על הצרכים של קהל היעד שלכם, שאולי משיקים למוצר/שירות שאתם מציעים.
תכנים לאינטרנט צריכים להכיל יותר מאשר מילות מפתח. מרגע שלקוחותיך הגיעו לאתר שלך, יש לך כמה שניות של תהילה למשוך את תשומת לבם. כדאי שתתכנן את השניות האלה באופן מחושב, בעזרת איש מקצוע מתחום הכתיבה השיווקית לאינטרנט, ולא כבדרך אגב. רק כך תהפוך את הלקוחות מפוטנציאליים לפעילים.
התכנים צריכים להיות קצרים ותמציתיים, ברורים ומדויקים, אמינים ומהימנים, עם הבלטות של משפטי מפתח, עם כותרות ביניים רבות ועם קישורים במקומות הנכונים. לקוחותיך הפוטנציאליים רוצים להרגיש שהשקעת בהם. התכנים באתרך צריכים להתחשב בזמנם הקצר ולשרת אותם ככל האפשר, באופן זכיר ומרשים.